POLITYKA JAKOŚCI
Mając na uwadze ciągłą poprawę jakości świadczonych usług, opracowano i wdrożono system zarządzania jakością zgodny z międzynarodową normą ISO 9001:2015.
Spełniając kryteria powyższej normy, zobowiązujemy się do przestrzegania jej wymagań i do ciągłego doskonalenia efektywności powyższego systemu.
Cele jakościowe firmy INTEGRUM SPÓŁKA z o.o., to:
• zapewnienie naszym klientom kompleksowych usług szkoleniowych na możliwie najwyższym poziomie jakości,
• stała dbałość o wysoki standard świadczonych usług oraz dążenie do jego doskonalenia.
Zadania stojące przed naszą placówką w zakresie zarządzania jakością są realizowane przez:
• uświadamianie i angażowanie personelu w działania na rzecz jakości oferowanych usług,
• stałe i systematyczne podnoszenie wiedzy, umiejętności zawodowych personelu,
• przestrzeganie wymagań prawnych oraz innych wymagań.
INTEGRUM SPÓŁKA z o.o. zobowiązuje się do zapewnienia zasobów i środków niezbędnych do realizacji powyższej polityki.
WEWNĘTRZNA PROCEDURA ZAPEWNIENIA JAKOŚCI SZKOLENIOWEJ W INTEGRUM sp. z o.o.
W przypadku realizacji działań szkoleniowych, zagwarantowanie właściwej jakości opiera się na podejściu firmy opartym na pięciu filarach, dzięki któremu możliwe jest zagwarantowanie wysokiej jakości świadczonych usług szkoleniowych:
• Wnikliwa analiza kontekstu
• Praktyczne rozwiązania
• Asysta wdrożeniowa
• Wymierne rezultaty
• Partnerstwo i zaufanie
Kluczową dewizą jest pro aktywne patrzenie na potrzeby Klientów w szerokiej perspektywie. Dlatego proces współpracy rozpoczynamy każdorazowo od wnikliwej analizy kontekstu sytuacyjnego, pozwalającej na zidentyfikowanie wyzwań i szans oraz wybór optymalnych koncepcji. Pomagamy podejmować decyzje oraz skutecznie osiągać cele rozwojowe. Skupiamy się więc na dostarczaniu praktycznych rozwiązań i wymiernych rezultatów, uczestnicząc w pełnym cyklu wdrożenia. Dzięki takiemu podejściu, możliwe jest zbudowanie właściwych relacji z klientem w oparciu o jego pełne zaufanie do jakości realizowanych usług szkoleniowych. Biorąc powyższe pod uwagę INTEGRUM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wypracowało konkretne standardy związane z realizacją usług szkoleniowych wskazane poniżej.
1. Standardy dotyczące zarządzania jakością usługi szkoleniowej.
• Firma publikuje informacje o oferowanych usługach szkoleniowych na swojej stronie internetowej i\lub Bazie Usług Rozwojowych.
• Firma przedstawia kryteria dotyczące rekrutacji.
• Firma prowadzi ewaluację szkoleń i trenerów w kontekście jakości przeprowadzonych szkoleń a wnioski z niej są wdrażane w przypadku realizacji kolejnych usług.
• Firma upowszechnia informacje o dobrych praktykach (projektach) szkoleniowych w oparciu o opinie i referencje klientów.
• Firma jest świadoma obowiązujących ją norm prawnych ze względu na specyfikę oferowanych usług szkoleniowych.
• Firma zna i stosuje zasady prawa autorskiego, odnoszące się do usług szkoleniowych.
• Firma terminowo reguluje swoje zobowiązania finansowe wobec trenerów i innych podwykonawców.
• Firma nie jest ewidencjonowana na liście dłużników i posiada zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami i podatkami (ZUS, US).
• Firma jest przygotowana do reagowania na sytuacje nieprzewidziane (np. nieobecność osoby prowadzącej szkolenie lub niedostępność miejsca jego realizacji) i zastrzeżenia klientów.
• Firma posiada procedurę reklamacji, dotyczącą sytuacji, w których szkolenie nie spełniło oczekiwań odbiorców. Procedura ta jest ogólnie dostępna i opisuje sposoby rozpatrywania reklamacji oraz możliwe formy rekompensaty.
2. Standardy dotyczące procesu świadczenia usługi szkoleniowej.
2.1 Standard programu – Program szkoleniowy zawiera następujące informacje:
• cele szczegółowe szkolenia
• zakres zagadnień merytorycznych
• ramy czasowe
• formy i metody pracy
• materiały, narzędzia i pomocy dydaktyczne
• dedykowane osoby prowadzące
• ramy czasowe
• zaproponowana metoda ewaluacji.
• inne, zgodnie z wymogami klienta oraz w przypadku realizacji usługi przez Bazę Usług Rozwojowych zgodnie jej wymaganaimi.
2.2. Standard określenia grupy docelowej – jest on doprecyzowywany każdorazowo w zależności od specyfiki szkolenia i zawiera:
• informację, do kogo skierowany jest program szkolenia (np. funkcja, zakres zadań, wiedza i umiejętności niezbędne do udziału w szkoleniu)
• oczekiwane przygotowanie uczestnika (np. wykształcenie, kompetencje, doświadczenie w konkretnym zakresie).
2.3. Standard informacji dotyczący formy, metod pracy na zajęciach, a także osób, które będą je prowadzić:
• Firma zamieszcza w programie szkoleniowym informacje, w jakiej formie i jakimi metodami zrealizowane zostaną zajęcia szkoleniowe.
• Firma zamieszcza informacje dotyczące osoby prowadzącej konkretne szkolenie (m.in. w ofertach, jak też na stronie internetowej).
• Firma posiada kadrę merytoryczną w kontekście wybranych zagadnień szkoleniowych.
• Osoby prowadzące poszczególne szkolenia posiadają stosowne przygotowanie teoretyczne w zakresie warsztatu trenerskiego (mogą one być potwierdzone m.in. stosownymi certyfikatami lub ukończonymi studiami) i odpowiednie doświadczenie w realizacji szkoleń o podobnym zakresie tematycznym.
• W ramach zawieranych umów z trenerami, firma stosuje zapisy dotyczące zapewnienia należytej jakości i staranności wykonywanych działań, jak również potwierdzenia posiadanych kompetencji.
• W firmie pracuje osoba, która jest odpowiedzialna za stronę merytoryczną szkoleń i dobór kadry, odpowiedniej do zakresu merytorycznego szkolenia.
• Firma szkoleniowa w sposób zaplanowany dba o rozwój merytoryczny swojej kadry, monitoruje działania w tym zakresie.
2.4. Standard dotyczący przebiegu szkolenia
Realizacja działań szkoleniowych musi przebiegać w warunkach pozwalających na zrealizowanie celów i programu szkolenia w tym m.in.:
• dopasowanie tempa, zakresu tematycznego szkolenia, ćwiczeń, przykładów adekwatnych do możliwości i specyfiki uczestników
• prowadzenie szkolenia w sposób adekwatny do rodzaju, programu i odbiorcy z zachowaniem określonej koncepcji uczenia się a w oparciu o cześć teoretyczną, jak również praktyczną zajęć
• przestrzeganie uzgodnionych ram czasowych
• zapewnienie przerw pomiędzy poszczególnymi częściami prowadzonych szkoleń, gwarantujących komfort edukacyjny dla uczestników.
3. Standard dotyczący badania potrzeb szkoleniowych oraz ewaluacji szkoleń
• Firma posiada określoną metodologię, związaną z prowadzeniem analizy potrzeb szkoleniowych, która jest konsultowana z klientem w oparciu o jego aktualne potrzeby, rodzaj grupy docelowej, która ma być objęta wsparciem, a także cele, jakie mają być zrealizowane za pośrednictwem szkoleń (dotyczy szkoleń zamkniętych). Powyższe badanie jest punktem wyjścia do ostatecznego uzgodnienia z Klientem celów uczenia się uczestników i ostatecznego programu a także wymiaru godzinowego szkolenia.
• Firma posiada wewnętrzną procedurę przeprowadzenia procesu ewaluacji szkoleń w oparciu o konkretne narzędzia i metody stosowane w zależności od tego, czy szkolenia mają charakter „otwarty”, czy też „zamknięty”. W ramach ewaluacji, przygotowywane jest podsumowanie przeprowadzonego badania ewaluacyjnego (w przypadku szkoleń zamkniętych, jest ono w formie uzgodnionej z Klientem).
Podsumowanie może przyjąć formę ustną (rozmowa z klientem) lub zostać przygotowane w formie pisemnej po zrealizowanym szkoleniu, w zakresie, np. realizacji programu, osiągniętych celów, rekomendacji dalszych działań zgodnie z zasadą poufności danych, dotyczących poszczególnych uczestników.
4. Standardy dotyczące organizacji i logistyki szkoleń.
• Firma zapewnia uczestnikom profesjonalną obsługę i sprawną organizację szkolenia, w tym zapewnienie obsługi na miejscu realizacji szkolenia.
• Firma organizuje szkolenia w warunkach zapewniających efektywność procesu uczenia i higienę pracy umysłowej i fizycznej. Oferowane szkolenia odbywają się w warunkach odpowiednich do celu i form prowadzenia szkoleń.
• Szkolenia, co do zasady, są organizowane w miejscach dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, do których jest dogodny dojazd środkami komunikacji publicznej. W przypadku szkoleń zamkniętych, miejsca szkoleń są zgodne z preferencjami poszczególnych klientów i uwzględniają ich indywidualne potrzeby. Uzgodnienia, w tym wypadku obejmują m.in.: lokalizację miejsca szkolenia i jego ogólnego standardu, warunki dotyczące sal szkoleniowych, niezbędnego wyposażenia, ewentualnego wyżywienia uczestników, ewentualnie zakwaterowania uczestników (w przypadku szkoleń dłuższych niż jeden dzień), uzgodnienie kontaktu do osoby odpowiedzialnej za organizację szkolenia.
REGULAMIN USŁUG ROZWOJOWYCH
Firma INTEGRUM sp. z o.o. zapewnia uczestnikom profesjonalną obsługę i sprawną organizację usług rozwojowych, których podstawą jest niniejszy Regulamin.
1. Usługa rozwojowa – usługa obejmująca działania edukacyjne, które mają pozwolić na nabycie / uzyskanie / utrzymanie / wzrost wiedzy / umiejętności / kompetencji / kwalifikacji klientów. Są to także działania, mające na celu rozwój klienta, poprzez świadczenie m.in. działań diagnostycznych (np. analiza potrzeb) lub wspierających wdrożenie konkretnych rozwiązań. Nie odnosi się to jednak do działań inwestycyjnych. Organizatorem usługi rozwojowej jest INTEGRUM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Zielonej Górze, ul. Browarna 1, 65- 849 Zielona Góra, NIP: 9292012611, zwany dalej „organizatorem”.
2. Cena usługi jest każdorazowo określona w opisie usługi na stronie organizatora lub Bazie Usług Rozwojowych. Nie obejmuje ona kosztów dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia w czasie trwania szkolenia lub innej usługi rozwojowej. Wyjątkiem jest usługa nie dofinansowana ze środków publicznych, która może obejmować powyższe obszary. Zakres merytoryczny prowadzonych usług dotyczy wyłącznie specjalizacji firmy. Firma posiada wszelkie wymagane prawem uprawnienia do prowadzenia kursów, szkoleń i innych działań rozwojowych.
3. Warunkiem udziału w usłudze rozwojowej, zwłaszcza w szkoleniu lub kursie, jest przekazanie organizatorowi zgłoszenia pocztą elektroniczną najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem usługi (liczy się data wpływu formularza zgłoszenia do siedziby organizatora) lub dokonanie zgłoszenia poprzez https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/w wersji on-line. W przypadku zgłoszenia poprzez Bazę Usług Rozwojowych termin do którego przyjmowane są zgłoszenia widoczny jest na karcie usługi. Po upływie tego terminu zgłoszenie chęci udziału w usłudze rozwojowej jest dopuszczalne, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z organizatorem.
4. Przesłanie do organizatora wypełnionego formularza zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Usług Rozwojowych i warunków uczestnictwa oraz z zawarciem umowy pomiędzy organizatorem usługi a uczestnikiem (w przypadku zgłoszeń od osób fizycznych) lub firmą (w przypadku osób prawnych).
5. W przypadku szkoleń bez dofinansowania opłatę za usługę należy wnieść do 3 dni od dokonania zgłoszenia. Wpłaty należy uiszczać przelewem na konto organizatora (tytuł przelewu: nazwa i data szkolenia/kursu lub innej usługi, imię i nazwisko uczestnika wraz z nazwą firmy wpłacającej). W przypadku realizacji usługi z dofinansowaniem, należy ten fakt skutecznie zakomunikować organizatorowi oraz przekazać wszystkie niezbędne informacje w celu dalszego finansowania usługi.
6. W przypadku odwołania szkolenia lub kursu z winy organizatora, koszty zostaną zwrócone w 100%. Każdy uczestnik może wnieść reklamację, zgodnie z procedurą opisaną na stronie www organizatora (punkty 31-40 niniejszego Regulaminu).
7. Z zastrzeżeniem punktu 6, organizator, przez terminem rozpoczęcia szkolenia lub kursu, poinformuje osoby, które zgłosiły chęć udziału w szkoleniu, potwierdzając udziału w szkoleniu wraz z ewentualnymi dodatkowymi informacjami organizacyjnymi, dotyczącymi szkolenia.
8. O przyjęciu na szkolenie lub kurs decyduje kolejność zgłoszeń. Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia, jeżeli lista uczestników na dany termin szkolenia lub kursu będzie już zamknięta oraz w przypadku niezgłoszenia się minimalnej liczby osób.
9. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia/kursu lub zmiany jego terminu najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
10. Organizator zastrzega sobie prawo rozwiązania umowy w przypadku, gdy odpłatność za usługę nie zostanie zaksięgowana na rachunku bankowym organizatora w terminie wskazanym w punkcie 5.
11. Faktura VAT lub Rachunek zostanie wystawiony w ciągu 7 dni od daty otrzymania zapłaty za usługę i przesłana pocztą na adres wskazany w formularzu zgłoszeniowym lub przekazana uczestnikowi w trakcie realizacji usługi. Wyjątek stanowi usługa realizowana za pomocą dofinansowania, której rozliczenie nastąpi zgodnie z regulaminem instytucji udzielającej wsparcia.
12. Rezygnacja z udziału w usłudze na 7 lub więcej dni przed planowanym terminem rozpoczęcia usługi rozwojowej nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych, pod warunkiem przesłania informacji o rezygnacji z udziału w usłudze w formie pisemnej (dopuszcza się oświadczenie przesłane pocztą tradycyjną lub e-mailem) na adres organizatora. Decydująca jest data wpływu oświadczenia o rezygnacji do siedziby organizatora. W takim przypadku uczestnikowi przysługuje zwrot wcześniej uiszczonej płatności w całości.
13. Z zastrzeżeniem punktu 14, w przypadku zgłoszenia rezygnacji na mniej niż 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia usługi rozwojowej, organizator zastrzega sobie prawo do wystawienia noty obciążeniowej w wysokości 50% ceny usługi, tytułem kary umownej oraz potrącenia kwoty powstałej w ten sposób należności od kwoty wcześniej uiszczonej tytułem zapłaty za usługę. W przypadku, jeżeli zapłata nie została wcześniej uiszczona, kary umowne są płatne w terminie 14 dni od daty wystawienia noty obciążeniowej.
14. W przypadku zgłoszenia rezygnacji z udziału w usłudze rozwojowej na mniej niż 3 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia usługi, organizator zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia, tak jak za należycie wykonaną usługę rozwojową. Wcześniej wpłacone kwoty nie podlegają w tej sytuacji zwrotowi.
15. Oświadczenie chęci udziału w szkoleniu w terminie innym, niż potwierdzony przez organizatora, zgodnie z punktem 6, jest równoznaczne z rezygnacją z wybranego szkolenia.
16. Organizator zastrzega sobie prawo do odmówienia udziału w usłudze rozwojowej, bez podania przyczyny, zwłaszcza w przypadku, gdy firma zgłaszająca i/lub uczestnicy zgłoszeni przez firmę i/lub osoby prywatne prowadzą działalność konkurencyjną wobec organizatora.
17. Odpowiedzialność stron z tytułu utraconych korzyści jest niniejszym wyłączona.
18. Terminy usług rozwojowych otwartych podane są na stronie internetowej organizatora lub https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/i mogą ulec zmianie za zgodą uczestników i prowadzącego. Terminy usług rozwojowych zamkniętych ustalane są na podstawie umowy z klientem.
19. Uczestnikiem usługi rozwojowej może zostać osoba, określona w grupie docelowej każdej usługi, których opisy publikowane są na stronie organizatora lub https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/
20. Umowa na realizację usługi otwartej jak i umowa na realizację usługi rozwojowej o charakterze zamkniętym jest podpisywana w trybie uzgodnionym z klientem po dokonanym zgłoszeniu udziału w usłudze.
21. W przypadku większej liczby zgłoszeń na usługi rozwojowe o charakterze otwartym, kolejne zgłoszenia wpisywane są na listę rezerwową.
22. Godzina usługi rozwojowej wynosi 45 minut, przy czym trener jest dostępny po zakończeniu szkolenia lub kursu przez minimum 1 dodatkową godzinę w celu udzielenia odpowiedzi na pytania związane z programem szkolenia lub kursu.
23. Szkolenie, kurs lub inna usługa rozwojowa realizowana jest w warunkach zapewniających efektywność procesu uczenia się oraz higienę pracy umysłowej i fizycznej, odpowiednio do celu i form prowadzenia szkoleń lub kursu przy wykorzystaniu różnorodnych środków i materiałów dydaktycznych.
24. Usługi rozwojowe, oferowane przez organizatora realizują osoby odpowiednio przygotowane do prowadzenia powierzonych usług rozwojowych. Osobą odpowiadającą za dobór kadry o odpowiednich kompetencjach do zakresu merytorycznego szkolenia jest zarząd INTEGRUM lub inna wskazana przez niego osoba, posiadająca kompetencje w tym zakresie. Osoby dedykowane do poprowadzenia szkolenia, muszą być opisane i przedstawione uczestnikom przed szkoleniem, zgodnie ze Standardem zawierającym: opis doświadczeń zawodowych i kluczowych kompetencji, posiadane kwalifikacje (uprawnienia, certyfikaty i dyplomy), opis doświadczenia w realizowaniu danych usług szkoleniowo – rozwojowych.
25. Prowadzący usługi rozwojowe zobowiązani są do stosowania Kodeksu Etycznego i Standardu Usługi Szkoleniowej.
26. Szkolenie lub kurs kończy się w formie określonej w opisie usługi. Ewentualne przystąpienie do egzaminu zewnętrznego określa program usługi zawarty na stronie organizatora lub https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ lub umowa z klientem.
27. Przed rozpoczęciem usługi rozwojowej, prowadzący dokonuje analizy potrzeb szkoleniowych uczestników szkolenia.
28. Po zakończeniu usługi rozwojowej wśród uczestników jest przeprowadzana może zostać przeprowadzona anonimowa ankieta ewaluacyjna w formie wskazanej przez organizatora (kwestionariusz w postaci papierowej lub kwestionariusz on-line). W przypadku realizacji usług poprzez Bazę Usług Rozwojowych uczestnik jest zobowiązany wypełnić w terminie do 7 dni od zakończenia szkolenia w BUR ankietę oceniającą szkolenie. Organizator może zastosować inne metody ewaluacji, o których uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej na początku szkolenia, które mogą obejmować m. in.: testy kompetencji pre i post, zadania praktyczne, wywiady realizowane po zakończeniu szkolenia, badania odroczone realizowane po 3 i/lub 6 miesiącach od zakończenia szkolenia (w formie ankiety lub wywiadu) lub inny udokumentowany sposób pozyskania informacji zwrotnej od uczestników, bezpośrednio po zakończeniu szkolenia. Do ewaluacji może być równiez zobowiązany prowadzący szkolenie w odniesieniu do opisu szkolenia, a w szczególności jego programu, metod, formy i celów szkolenia. Prowadzący szkolenie otrzymują wyniki ewaluacji tj. informację zwrotną o rezultatach ich pracy w zakresie pozwalającym na doskonalenie warsztatu i jakości realizowanych przez nich działań.
29. W trakcie realizacji usługi rozwojowej, każdy uczestnik ma prawo do uzyskiwania informacji na temat organizacji, logistyki i programu usługi, a także ma prawo wnieść zastrzeżenia do realizacji usługi osobie prowadzącej lub mailem na adres organizatora.
30. W przypadku zdarzenia losowego, uniemożliwiającego przeprowadzenie usługi rozwojowej, organizator niezwłocznie informuje o tym uczestników i uzgadnia z nimi nowy termin realizacji usługi lub zmianę parametrów usługi (miejsca lub prowadzącego). Do zdarzenia losowego zalicza się np. sytuację choroby prowadzącego (lub innej niedyspozycji usprawiedliwionej wyłącznie zdarzeniem losowym, np. wypadek drogowy, śmierć najbliższego członka rodziny itp.) lub niedostępność sali szkoleniowej, niebędącej w zasobach własnych organizatora przy czym organizator podejmie wszelkie czynności, zmierzające do zapewnienia prowadzącego o tych samych kompetencjach i umiejętnościach lub zmianę miejsca przeprowadzenia usługi. Zmiana parametrów nie może mieć żadnego wpływu na program szkolenia i jakość usługi rozwojowej. Zdarzenie losowe nie podlega reklamacji.
31. Każdy uczestnik usługi rozwojowej ma prawo wniesienia reklamacji z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi rozwojowej, zgodnie z procedurą opisaną na stronie organizatora. Reklamacja powinna zostać złożona osobiście w celu spisania przez pracownika biura lub w formie pisemnej (dopuszcza się oświadczenie przesłane pocztą tradycyjną, e-mailem). Zgłoszenie reklamacyjne należy złożyć w biurze lub dostarczyć do siedziby INTEGRUM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Browarna 1, 65- 849 Zielona Góra, e-mail: lp.puorgmurgetni@tkatnok
32. Termin składania reklamacji wynosi 2 lata, licząc od dnia, w którym usługa została wykonana lub powinna być wykonana.
33. Reklamacja musi zawierać:
a. przedmiot reklamacji – nazwę usługi rozwojowej, termin i miejsce realizacji,
b. powód reklamacji i szczegółowy opis niezgodności, wraz z oczekiwaniami uczestnika kursu wobec organizatora,
c. dane osoby zgłaszającej reklamację: imię, nazwisko, telefon, e-mail, adres do korespondencji.
34. Usługodawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni roboczych, licząc od dnia następnego od jej wniesienia. Jeśli reklamacja w tym czasie nie może zostać rozpatrzona, Usługodawca powiadamia reklamującego na piśmie o przyczynach opóźnienia i przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji.
35. W przypadku stwierdzenia zasadności wniesionej reklamacji uczestnikowi przysługuje:
a. częściowy lub całkowity zwrot kosztów usługi rozwojowej,
b. możliwość ponownego uczestnictwa w usłudze o tym samym zakresie w najbliższym możliwym terminie.
36. Oceny zasadności reklamacji dokonuje zarząd INTEGRUM sp. z o.o. lub wskazana przez niego osoba o odpowiednich kompetencjach po sprawdzeniu realizacji usługi oraz rozmowie z prowadzącym usługę. Decyzję o stwierdzeniu zasadności reklamacji oraz sposobu zadośćuczynienia podejmuje Zarząd firmy.
37. Naruszenie warunków postępowania reklamacyjnego skutkuje nieważnością wniesionej reklamacji.
38. Każda reklamacja podlega rejestracji w "Rejestrze niezgodności i podjętych działań korygujących" i służy do oceny działania firmy dokonywanej corocznie przez Zarząd.
39. Z postępowania reklamacyjnego sporządzany jest protokół, który jest udostępniany do wglądu w siedzibie firmy.
40. Niezależnie od wyniku procesu reklamacji, uczestnik kursu otrzymuje pisemne stanowisko organizatora w tym zakresie wraz z uzasadnieniem decyzji oraz wytycznymi dotyczącymi dalszego sposobu postępowania.
41. Regulamin wchodzi w życie z dniem przyjęcia go w firmie i obowiązuje do czasu jego aktualizacji lub do czasu zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej przez firmę organizatora.
42. Regulamin jest dostępny w siedzibie firmy oraz na jego stronie internetowej.
43. INTEGRUM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu oraz wyłącznej interpretacji jego zapisów.
44. Niniejszy regulamin może ulec zmianie szczególnie w przypadku, gdy będzie to konieczne z uwagi na zmiany przepisów prawa lub wprowadzenia aktualizacji procedur jakości w firmie, a także pisemnego zlecenia wprowadzenia określonych zmian ze strony organów lub instytucji uprawnionych do dokonania oceny i kontroli prowadzenia działalności gospodarczej.
POLITYKA PRYWATNOŚCI
niniejszy dokument reguluje Politykę prywatności, ochrony danych osobowych i plików „cookies” serwisu internetowego prowadzonego w domenie integrumgroup.pl (zwanego dalej „Serwisem”).
Celem niniejszej Polityki Prywatności jest określenie działań podejmowanych w zakresie danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem Serwisu oraz powiązanych z nimi usług i narzędzi wykorzystywanych przez jego Użytkowników.
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej „RODO”) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informujemy że:
Administratorem Państwa danych osobowych (dalej „Administrator”) jest INTEGRUM Sp. z o.o. z siedzibą w Zielonej Górze (65-849), ul. Browarna 1, numer KRS: 0000799688 NIP: 9292012611, e-mail: lp.puorgmurgetni@tkatnok
1. Założenia ogólne:
1.1. Administrator dochowuje wszelkiej należytej staranności w celu poszanowania prywatności Użytkowników Serwisu.
1.2. Użytkownik, który korzysta z Serwisu, potwierdza zapoznanie się z postanowieniami niniejszej Polityki Prywatności oraz zrozumienie jej treści.
1.3. W celu zapoznania się z zasadami ochrony prywatności i danych osobowych obowiązującymi w ramach innych serwisów internetowych, do których użytkownik może zostać przekierowany poprzez kliknięcie w zamieszczone w Serwisie łącza („linki”), prosimy o zapoznanie się z Politykami Prywatności obowiązującymi w ramach tych serwisów.
1.4. W razie konieczności, postanowienia niniejszej Polityki Prywatności mogą ulec zmianie.
2. Cel przetwarzania danych:
2.1. Przetwarzamy Państwa dane:
a) w celu odpowiedzi na pytanie/zgłoszenie zawarte w wiadomości e mail. Państwa dane będą przetwarzane nie dłużej niż jest to konieczne do udzielenia odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Podanie danych jest dobrowolne, lecz konieczne do udzielenia odpowiedzi.
b) z uwagi na prawnie uzasadniony interes Administratora (artykuł 6 ust. 1 lit. f RODO), tj. w oparciu o niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora. Uzasadnionym interesem Administratora jest dostarczanie Państwu informacji o ofertach szkoleniowych lub innych ofertach związanych z działalnością biznesową Administratora, dostępnych promocjach oraz bieżąca komunikacja w celach organizacyjnych, marketingowych i biznesowych.
c) ponieważ wyraziliście Państwo na to zgodę (artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO) w celu umożliwienia Państwu uczestnictwa w oferowanych usługach.
2.2. Przetwarzane kategorie Państwa danych osobowych, to dane osobowe, które pochodzą bezpośrednio od Państwa lub zostały przekazane w Państwa imieniu.
2.3. Państwa dane nie są wykorzystywane do automatycznego podejmowania decyzji (profilowanie).
2.4 Przetwarzanie danych następuje na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. a wraz z art. 9 ust. 2 lit. a RODO. Podanie danych jest dobrowolne lecz konieczne do wzięcia udziału w projekcie. Dane będą przetwarzane, a następnie przechowywane, przez czas niezbędny do realizacji projektu oraz jego rozliczenia zgodnie z prawem i okresami przedawnienia roszczeń. Mają Państwo prawo dostępu do danych osobowych ich sprostowania, usunięcia danych osobowych, ograniczenia przetwarzania danych osobowych, wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej informacji dot. przetwarzania danych osobowych, otrzymają Państwo kontaktując się z Administratorem na adres siedziby lub poprzez wiadomość e-mail: lp.puorgmurgetni@tkatnok
3. Udostępnienie danych
3.1. Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych. Dane umożliwiające identyfikację osoby fizycznej są udostępniane wyłączenie za zgodą tej osoby.
3.2. Administrator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.
4. Państwa uprawnienia
4.1. Dane osobowe przechowywane dla celów przesyłania informacji handlowych oraz marketingu bezpośredniego będą przechowywane i przetwarzane do czasu cofnięcia przez Państwa zgody na ich przetwarzanie, bądź żądania sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także żądania ich przeniesienia poprzez wysłanie maila lub pisma na adres Administratora. Niezwłocznie po takim sprzeciwie zaprzestaniemy ich przetwarzania w takim zakresie.
4.2. Przysługuje Państwu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu opisanego powyżej. W takim przypadku przestaniemy przetwarzać Państwa dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją dla nas ważne, prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności, lub dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
4.3. Dokładamy wszelkich starań, aby przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywało się w sposób zgodny z przepisami prawa. Jeżeli jednak uznają Państwo, iż dopuściliśmy się naruszenia, mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5. Bezpieczeństwo
Wszystkie zbierane dane chronione są z użyciem odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych oraz procedur bezpieczeństwa w celu zabezpieczenia ich przed przypadkowym zniszczeniem, utratą, dostępem osób nieupoważnionych lub ich nieupoważnionym wykorzystaniem.
6. Dostępność Serwisu
Serwis można przeglądać na każdym urządzeniu z dostępem do Internetu za pomocą jakiejkolwiek przeglądarki internetowej. Zalecane jest korzystanie z najnowszej wersji przeglądarek.
7. Cookies/”ciasteczka”
7.1. Cookies (pliki cookie) czyli tzw. „ciasteczka” to niewielkich rozmiarów pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i zapisywane po stronie użytkownika. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
7.2. Cookies nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony, a jedynie z komputerem/urządzeniem połączonym z Internetem, na którym cookies zostało zapisane.
7.3. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
7.4. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
7.5. Brak zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie.
7.6. Serwis ma wbudowany kod Google Analytics. Narzędzie to służy do analityki internetowej i pomaga udoskonalać stronę internetową pod kątem potrzeb Użytkowników. Usługa Google Analytics gromadzi anonimowe informacje oraz odnotowuje tendencje występujące w witrynie bez identyfikowania poszczególnych Użytkowników. Narzędzie Google Analytics korzysta z własnych plików cookie do analizowania działań Użytkowników witryny. Pliki te służą do przechowywania informacji, np. czasu rozpoczęcia bieżących odwiedzin oraz tego, czy Użytkownik był już kiedyś na stronie i z jakiej witryny trafił na bieżącą stronę internetową.
7.7. Jeżeli Użytkownik nie wyraża zgody na gromadzenie zanonimizowanych danych statystycznych o jego aktywności na stronie może wyłączyć narzędzie Google Analytics w przeglądarce pobierając i instalując odpowiedni dodatek (dostępny np. dla przeglądarek Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari, Opera) albo wyłączyć obsługę plików cookie w swojej przeglądarce.
7.8. Użytkownik może ustawić swoją przeglądarkę internetową w taki sposób, aby pliki cookie nie zapisywały się na jego urządzeniu albo automatycznie były usuwane w określonym czasie. Ustawienia takie mogą zostać zmienione, aby blokować automatyczną obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Jednak może to prowadzić do problemów z wyświetlaniem niektórych witryn i niedostępności niektórych usług.
8.1. Dla domeny integrumgroup.pl został wystawiony certyfikat SSL. Certyfikat zapewnia poufność i integralność transmisji danych, a także uwierzytelnienie serwera.
8.2. Szyfrowanie komunikacji włączone jest w całej domenie by zapewnić bezpieczeństwo Użytkownikom.
8.3. Komunikacja jest szyfrowana, a niezależny wystawca certyfikatu udziela gwarancji, że jesteś na autentycznej, oryginalnej stronie.
8.4. Szczegółowe informacje o certyfikacie można uzyskać klikając na pasku przeglądarki w symbol „kłódki” przed adresem Serwisu.
KODEKS ETYCZNY
INTEGRUM Sp. z o.o. zobowiązuje się do przestrzegania najwyższych standardów etycznych w zakresie prowadzenia działalności szkoleniowej. Naszym celem jest promowanie uczciwości, transparentności i równego traktowania wszystkich uczestników naszych usług. Niniejszy kodeks etyki jest wyrazem naszych wartości oraz stanowi fundament relacji z naszymi klientami, współpracownikami oraz szeroką społecznością.
I Zasady ogólne
Szacunek dla uczestników szkoleń
Każdy uczestnik naszych szkoleń jest traktowany z pełnym szacunkiem i zrozumieniem. Dbamy o tworzenie otwartego i bezpiecznego środowiska sprzyjającego rozwojowi kompetencji.
Równe traktowanie
Zobowiązujemy się do równego traktowania wszystkich osób, bez względu na płeć, wiek, pochodzenie, niepełnosprawność, religię, czy jakiekolwiek inne cechy osobiste. Nasze szkolenia są dostępne dla każdego, kto wyraża chęć uczestnictwa.
Zachowanie poufności
Wszelkie informacje dotyczące uczestników, w tym dane osobowe oraz wyniki ewaluacji, są traktowane poufnie i chronione zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.
II Profesjonalizm trenerski
Odpowiedzialność za proces edukacyjny
Nasi trenerzy są zobowiązani do utrzymania najwyższych standardów merytorycznych. Przygotowanie do zajęć oraz prowadzenie szkoleń musi być profesjonalne i zgodne z aktualnym stanem wiedzy.
Ciągły rozwój
Trenerzy zobowiązują się do ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych, aby zapewnić najwyższą jakość usług rozwojowych.
Przestrzeganie granic relacji
Trenerzy powinni zachować profesjonalny dystans wobec uczestników i unikać jakichkolwiek działań, które mogłyby naruszać granice etyczne i moralne.
III Etyka w relacjach z klientami i partnerami
Transparentność działań
Wszystkie działania prowadzone przez INTEGRUM muszą być transparentne, a klienci mają prawo do jasnych i zrozumiałych informacji dotyczących oferowanych usług, w tym cen i warunków współpracy.
Unikanie konfliktu interesów
Członkowie zespołu zobowiązani są do unikania sytuacji, które mogą rodzić konflikt interesów, a wszelkie potencjalne sytuacje tego rodzaju muszą być zgłaszane i odpowiednio zarządzane.
Reklamacje i feedback
Uczestnicy mają prawo do składania reklamacji, które zostaną rozpatrzone w uczciwy sposób. Opinie klientów są dla nas źródłem cennych informacji, które pomagają podnosić jakość naszych usług.
IV Zasady dotyczące prowadzenia szkoleń
Etyka trenerska
Trenerzy są zobowiązani do etycznego prowadzenia szkoleń, z poszanowaniem godności i autonomii każdego uczestnika. Niedopuszczalne są wszelkie formy dyskryminacji, mobbingu czy nieodpowiedniego zachowania.
Adaptacja metod dydaktycznych
Stosowane metody dydaktyczne muszą być odpowiednio dobrane do potrzeb uczestników i rodzaju usługi. Trenerzy powinni dążyć do tworzenia elastycznych i angażujących form nauczania, które wspierają rozwój kompetencji.
Odpowiedzialność społeczna
Integrum zobowiązuje się do promowania postaw społecznej odpowiedzialności wśród uczestników szkoleń, w szczególności w zakresie zrównoważonego rozwoju i kompetencji ekologicznych.
V Zobowiązanie do przestrzegania prawa
Zgodność z przepisami
Wszystkie działania prowadzone przez Integrum są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności dotyczącymi ochrony danych osobowych, praw konsumenta oraz przepisów dotyczących prowadzenia działalności szkoleniowej.
Przestrzegamy zasad wolnej i uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wszystkich uczestników obrotu gospodarczego.
Zapewniamy poprawność i jasność sformułowań w zawieranych umowach.
Etyka zawodowa
Wszystkie osoby zatrudnione w Integrum, w tym trenerzy i pracownicy administracyjni, zobowiązani są do przestrzegania etyki zawodowej, uczciwości i lojalności wobec klientów i partnerów biznesowych oraz zapewnienia poufność informacji uzyskanych w związku ze świadczeniem usług rozwojowych.
VI Sankcje za naruszenie kodeksu
Naruszenie zasad niniejszego kodeksu może prowadzić do podjęcia odpowiednich działań, w tym wewnętrznych postępowań dyscyplinarnych lub zakończenia współpracy z osobami, które złamały zasady etyki.
Kodeks ten stanowi integralną część działalności Integrum Sp. z o.o. i jest podstawą budowania zaufania w relacjach z naszymi klientami, partnerami i współpracownikami.
Kodeks podlega regularnym przeglądom i aktualizacjom.